Take a fresh look at your lifestyle.

سی تریدر Ctrader

سی تریدر به عنوان یکی از پلتفرم های معروف

6 26

سی تریدر Ctrader چیست؟ چقدر با مفاهیم مختلف کاربردی در بازار فارکس آشنا هستید و آنها را می شناسید؟ سی تریدر یکی از مفاهیم اولیه بازار فارکس است. یک پلتفرم معاملاتی، اما پلتفرم معاملاتی چیست؟ برای انجام فعالیت در بازار فارکس نیاز به پلتفرم معاملاتی دارید در واقع فضایی است که شما در آن می‌توانید خرید و فروش‌های خود را انجام داده و آنها را مدیریت کنید. پلتفرم می تواند به صورتهای متفاوت ارائه می شود، می تواند در قالب یک نرم افزار برای ویندوز و یا روی گوشی تلفن همراه و یا به صورت آنلاین باشد. برای آنکه بتوانید به خوبی با این پلتفرم کار کنید، لازم است آموزش کامل سی تریدر را فرا بگیرید و به همه قسمتهای آن مسلط شوید. در این مقاله پلتفرم سی تریدر را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد لذا با ما تا انتها همراه باشید.

فهرست مطالب

سی تریدر Ctrader چیست ؟

ویژگی های سی تریدر

مزایای سی تریدر

معایب سی تریدر

دانلود و نصب سی تریدر

آموزش کار با سی تریدر

سی تریدر Ctrader چیست ؟

 در ابتدا خوب است که قدری با پلتفرم سی تریدر آشنا شویم. سی تریدر Ctrader یک پلتفرم معاملاتی بصری و آسان می باشد که دارای قابلیت‌های معاملاتی پیشرفته ای می باشد که از آن جمله می توان به ورود و اجرای سریع و سفارشی سازی کد نویسی اشاره نمود.

پلتفرم سی تریدر Ctrader  به وسیله شرکت  Spotware Systems  در سال 2010  به عنوان رقیب متاتریدر 4 با هدف ایجاد تعادل ما بین عملکردهای ساده و پیچیده بوجود آمد و تبدیل به پلتفرم مورد انتخاب معامله گران و بروکرها شد.

بگذارید اینگونه بگوییم که در واقع  MT4 و جایگزین نه چندان موفق آن یعنی MT5 برای  متصل شدن به ECN(شبکه ارتباط الکترونی ) نیاز به یک پل ارتباطی داشت.

این شرکت از رویکرد” معامله گران در اولویت” استفاده می کند که به پلتفرم اجازه می دهد تا در سایه شفافیت و همینطور منصفانه بودن نیازهای بازار را نیز پاسخ دهد. همین امر منجر به این شد که پلتفرم معاملاتی سی تریدر Ctrader مورد تقاضای کارگزاران سطح بالا قرار گیرد و در نتیجه میلیون ها معامله گر در سراسر دنیا به آن اعتماد کنند.

ویژگی های سی تریدر

بد نیست در این بخش به بررسی برخی از ویژگیهای پلتفرم سی تریدر، این پلتفرم آنلاین، محبوب و کاربر پسند بپردازیم. اگر شما خواننده عزیز این مقاله یک تریدر فارکس هستید قطعا با پلتفرم متاتریدر آشنایی دارید. می توان گفت که سی تریدر Ctrader از جهات زیادی به متاتریدر شبیه است اما از جهاتی نیز نسبت به متاتریدر پیشرفته تر است و قابلیتهای برنامه نویسی بالاتری را ارائه می دهد. در ادامه به برخی از ویژگیهای سی تریدر اشاره می کنیم. 

  • انجام معاملات با سرعت بالا
  • دارا بودن تایم فریم های متنوع از جمله چارت دقیقه ای و …
  • قابلیت کنترل و مدیریت پوزیشن های معاملاتی باز (Open position) همینطور پوزیشن های در صف انتظار(pending)
  • قابلیت ارائه تحلیل تکنیکال
  • توانایی ساخت ربات
  • قابلیت دریافت لحظه ای قیمت بین بانکی 
  • ارائه دادن شرح  وضعیت یا Statement به معامله گران
  • و….

 

 

مزایای سی تریدر

خوب است ببینیم که پلتفرم معاملاتی چند دارایی سی تریدر Ctrader چه مزیتهایی را دارا می باشد.این پلتفرم مناسب هر نوع تریدری است، از منوی کنار آن می توانید نوع معامله را انتخاب نمایید( معاملات دستی، الگو برداری و همینطور کپی) معامله گران می توانند تحلیل های وسیعی را در خصوص نحوه عملکرد معاملاتی خود در این پلتفرم دریافت نمایند. همینطور قیمت گذاری سطح دوم، ارائه دهنده طیف کامل از سفارشات.

 پلتفرم سی تریدر Ctrader یکی از بهترین ارائه  کنندگان نمودارهای پیشرفته شناخته شده است چرا که انواع نمودارهای واکنشگرا و همچنین با قابلیت جدا شدن با تایم فریم های متفاوت همراه با سطوح زوم متفاوت را داراست ، درا بودن بالای 70 اندیکاتور از قبل نصب شده و همینطور اندیکاتورهای سفارشی برای تحلیل تکنیکال.

سی تریدر Ctrader را می توان یک سرویس قابل دسترس برای انجام ساده و انعطاف پذیر کپی معاملات دانست . این پلتفرم قابلیت ساخت ربات معاملاتی خودکار به وسیله زبان محبوب برنامه نویسی C را در اختیار معامله گران قرار می دهد. معامله‌گران به وسیله CTrader می‌توانند در هر مکانی در هر زمانی معاملات خود را انجام دهند. چرا که نسخه‌های متنوع اعم از دسکتاپ، وب و موبایل برای اندروید و همچنین iOS را دارد.

نکته که باید به آن اشاره کرد با توجه به محبوبیت گوشی های IOS در حال حاضر در زمان نگارش این مقاله متاتریدر قادر به سرویس به این نوع گوشی ها نمی باشد . 

معایب سی تریدر

همانطور که به خوبی می دانید هر پلتفرم و هر نرم افزاری به موازات خوبی ها و مزیت هایی که دارد دارای نقاط ضعفی هم هست. که پلتفرم سی تریدر Ctrader هم از این قاعده مستثنی نمی باشد  و می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

اگر بخواهیم آن را با متاتریدر مقایسه نماییم می توان گفت که توسعه کمتری یافته است و دیگر آنکه ابزارهای معاملاتی آن در قیاس با سایر رقبا از گستردگی کمتری برخوردار می باشد. رباتهای معاملاتی که ارائه می دهد گاها غیر قابل اعتماد است و در کل برای معاملات الگوریتمی مناسب نمی باشد. ولی شما میتوانید ربات های که جداگانه طراحی و نوشته شده است را به آن متصل نمایید .

دانلود سی تریدر

دانلود سی تریدر 

برای دانلود سی تریدر باید در نظر داشته باشید که با کدام دستگاه قصد دارید که با پلتفرم سی تریدر Ctrader کار کنید و سپس اقدام به دانلود نسخه مناسب نمایید.

نصب سی تریدر

برای نصب سی تریدر باید چند مرحله را پشت گذارید.

  1. در ابتدا بروکری را انتخاب نمایید که این پلتفرم را ارائه می دهد .
  2. ایجاد حساب کاربری که با پلتفرم سی تریدر مناسب است. اگر هم که از قبل در بروکرها حساب دارید فقط نیاز است که  یک اکانت سی تریدر ایجاد نمایید.   
  3. در مرحله بعد می توانید نسخه مورد نظر را دانلود کرده و مراحل نصب را ادامه دهید. 

آموزش کار با سی تریدر

 

برای آنکه بتوانید به خوبی با قسمتها و بخش های مختلف پلتفرم سی تریدر Ctrader آشنا شوید بهتر است دوره  آموزش سی تریدر را بگذرانید. چرا که  آموزش یک جزء جدایی ناپذیر از کار با ابزارهای بازار فارکس است. به همین دلیل هم آموزش کامل سی تریدر را در صورت علاقمند بودن به کار با این پلتفرم به شما توصیه می کنیم. شاید برخی دوستان ترجیح شان این باشد که بخواهند به طور تجربی آموزش سی تریدر را فرا بگیرند. اما باید بگویم که این امر مستلزم صرف زمان زیادی است و قطعا می دانید که زمان با ارزش ترین دارایی انسان است .بنابراین بهتر است که معامله گران دوره آموزش سی تریدر را به طور آکادمیک پشت سر بگذارند . در صورت نیاز به آموزش با ما از طریق واتساپ در ارتباط باشید . 

 حرف آخر

سی تریدر Ctrader پلتفرم محبوبی است که  می تواند به وسیله معامله گران تازه کار و حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. این پلتفرم محصول شاخص شرکت Spotware است. گرچه پلتفرم سی تریدر Ctrader یک تازه وارد در دنیای پلتفرم های معاملاتی می باشد. اما توانسته جایگاه خوبی را در بین تریدرها برای خود پیدا کند. برای استفاده بهتر و بهینه تر از سی تریدر توصیه می شود،  آموزش کامل سی ترید فرا گرفته شود. در انتخاب بین پلتفرم متاتریدر و پلتفرم سی تریدر Ctrader باید بگوییم که این امر شخصی است و نیازمند این است که بروکری را که انتخاب میکنید کدام پلتفرم را ارائه می دهد.  با امید به مفید بودن این مقاله برای شما عزیزان همراه با اشتراک گذاری نظرات خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات آموزشی دلگرم سازید.  

  

6 نظرات
  1. آتنا شاپوری می گوید

    کاش یه ربات تریدر هم معرفی کنید که بشه تو C trader ران بشه ممنونم

  2. میترا می گوید

    روی سی تریدر ربات هم میشه ران کرد؟ و زبان برنامه نویسیش چیه؟

    1. Admin admin می گوید

      در هر پلتفرم میتوان ربات را اجرا کرد و جهت دانستن زبان برنامه نوبسی آن پلتفرم به سایت آن پلتفرم مراجعه کنید میتوانید اطلاعات دریافت کنید

  3. رایا عبدالهی می گوید

    مقاله خوبی بود ممنونم . این پلتفرم با این که محیط بسیار بهتری نسبت به متاتریدر داره ولی نمیدونم چرا کمتر مورد توجه تریدر ها و بروکر ها بود!!!

  4. سیما می گوید

    ممنون از مقاله خوبتون. کاش مینوشتید که کدوم بروکرها این برنامه رو ساپورت میکنن؟
    الان میتونیم به راحتی از متاتریدر به سی تریدر منتقل بشیم؟
    ربات های متا تریدر با سی تریدر فرق دارن و زبانشون رو باید عوض کنیم؟

    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. Admin admin می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      در صفحه معرفی بروکر ها میتونید مشاهده کنید بروکر های که از این ئلفرم استفاده میکنند .
      زبان برنامه نویسی هر پلتفرم متفاوت است و براساس آن ربات ها نوشته میشود .
      سویچ اکانت بسته بروکر دارد ولی شما میتوانید از هر پلتفرم همزمان استفاده کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.